Lesbos/Mytilini - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Ilse Eck - WaarBenJij.nu Lesbos/Mytilini - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Ilse Eck - WaarBenJij.nu

Lesbos/Mytilini

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 April 2016 | Griekenland, Lesbos

Dag allemaal,
Eindelijk gelukt om mijn blog voor elkaar te krijgen. Is niet echt moeilijk, maar een digibeet als ik is blij dat ze een zoon heeft die de helpende hand uitsteekt, zelfs op afstand! Vanaf nu ben ik van plan om regelmatig een bericht te sturen.
Onze reis begon met het missen van de trein, omdat Alice vast zat in het verkeer, maar dat hadden we gelukkig ingecalculeerd. Voor de rest ging de reis redelijk voorspoedig. Op Lesbos kwamen we terecht in het Mythylinihuis. Een groot, prachtig huis aan de zee, waar ongeveer 15 vrijwilligers slapen. We zijn warm ontvangen, kregen een bedje: ik boven op de overloop en Alice op een kamer waar al 2 mensen lagen te slapen. De volgende dag kregen we een briefing en de dag erna waren we ingedeeld om e spotten op Katiabeach. Geen lekker strandje, maar een parkeerplaats aan de zee en vlakbij het vliegveld. Dat is om 5.00 op, want om 6.00 moet je er staan: 3 van het fieldteam en 2 van het medisch team met medische equipment en verrekijkers. En dan wachten, staan en zitten en met regelmaat met de verrekijker de zee over turen of je een bootje ziet. Die zagen we niet en hebben we ook nog niet gezien, hoewel er op andere plekken nog wel bootjes aan zijn gekomen op Lesbos en Samos. Het spotten is van 6-11 en dat heb ik 2 morgens achter elkaar gedaan. Daarna is het of naar een hotel 's middags waar kwetsbare vluchtelingen worden opgevangen (Alice) of mansionservice(= badkamers schoonmaken, de was doen, boodschappen doen en koken voor 20-25 mensen met zijn 3-en) Daar was ik ingedeeld, maar we gingen uit eten gelukkig. 's Avonds gaat de medische dienst van 23.00- 9.00 naar het vluchtelingenkamp in Moria en 3 fieldteamers gaan tot 2.00 mee en mengen zich onder de vluchtelingen. En dan is er nog het bootteam, die dgls 4uur varen in shifts met andere organsaties.
Het leven in het huis is heftig met al die mensen, echt iets voor mij (haha) Het zijn leuke mensen, maar de een ligt je beter dan de ander, dus af en toe gebeurt er iets onderling. Elke avond is er een meeting voor de mededelingen en vertellen wat er zoal is gebeurd en vervolgens samen eten.
De profielfoto is van de zonsopgang bij het spotten op Katiabeach. Verder meer foto's daarvan en van het Mythilinihuis. Inmiddels zitten Alice en ik op een heel mooi plekje in het noorden te spotten, maaar daarover later meer.

  • 11 April 2016 - 18:45

    Frans:

    Ja, ja, ja, het is gelukt, Ils!

  • 11 April 2016 - 19:10

    Rein:

    Hoi Ilse,

    Wat stoer, het is gelukt. Ik hoop dat het een bijzondere, mooie, of.... wordt. Het weer is volgens mij prachtig. Ik ga jullie zeker volgen.

    Liefs Rein

  • 11 April 2016 - 19:53

    Frans Van Vugt:

    En... heb je dan ook een felgekleurd reddingsvest aan... Jij op de overloop, zie ik helemaal zitten (sorry liggen:-). Ik hoop dat je naast zorg voor anderen ook plezier hebt met elkaar.
    Ga het zeker volgen.
    Knuffel, Frans

  • 11 April 2016 - 20:08

    Moniek Eskes:

    He Illy, wat een ervaring. Ben benieuwd hoe je dagen er verder uitzien . Het lijkt erop dat je best veel op zo'n dag ingedeeld bent of heb je ook wat tijd om te lezen of rond te kijken. Liefs

  • 11 April 2016 - 20:31

    Carola:

    Hi Ilse, we gaan je volgen hoor. X Carola

  • 11 April 2016 - 20:33

    Hanneke:

    He Ilse
    wat zijn jullie stoer bezig
    hoe lang blijven jullie daar?
    Ga je blog volgen
    succes maar ook plezier gewenst
    liefs

  • 12 April 2016 - 10:47

    Feike:

    Hi Ilse,

    Wat super om je zo te volgen.
    Veel succes en trots op jou!!

    Zoen, Feike

  • 12 April 2016 - 11:22

    Jeanine:

    Mens wat goed omhet zo met je mee te kunnen beleven Ik hoop voor je dat je je af en toe eens terug kunt trekken want altijd met mensen om je heen is ook wel wat. Nou meid zet hem op. Heel veel liefs jeanine

  • 14 April 2016 - 14:32

    Oma:

    Woehoe OMA is er ook bij!!!!!

    Met groetjes van Tania, Ilse en Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Lesbos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2016

Lesbos/Pikpa

27 April 2016

Moria

15 April 2016

Lesbos/Korakas

10 April 2016

Lesbos/Mytilini
Ilse

Actief sinds 10 April 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 2925

Voorgaande reizen:

10 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: